خلاقیت در کوچینگ
نقش خلاقیت در کوچینگ چیست؟
فوریه 27, 2019
تصمیم گیری
تصمیمات خود را تحت کنترل خودتان قرار دهید
مارس 3, 2019
Show all

تمرکز و انرژی در کوچینگ

تمرکز و انرژی در کوچینگ

“هرچه سطح انرژی شما بالاتر باشد، بدن شما کارآمد تر خواهد بود. هرچه بدن شما کارآمد تر باشد، شما احساس بهتری خواهید داشت و بیشتر از مهارت خود برای به دست آوردن نتایج عالی استفاده خواهید کرد” آنتونی رابینز

بی شک همه شما تا به حال جلساتی را تجربه کرده اید که در آن همه چیز بسیار عالی پیش رفته اند و در همه چیز روالی بسیار مناسب داشته است. از طرفی دیگر، جلساتی وجود داشته است که در شما حس خستگی و فشار ایجاد کرده است و علی رغم تلاش بسیار شما هیچ چیز سر جای خودش نبوده است. چه چیزی باعث ایجاد این تفاوت می شود؟ این مساله می تواند به بحث تمرکز و انرژی از سمت کوچ، کوچی یا هردو مرتبط شود.

یکی از بهترین روش ها برای بررسی یک جلسه کوچینگ، بررسی سطح انرژی در جلسه است که هم شامل کوچ می شود و هم کوچی. یک ابزار بسیار خوب برای این کار ابزار FOE معرفی شده توسط پیتر هیل است. این ابزار از شما می خواهد که موارد زیر را بررسی کنید:

  • Focus (تمرکز) – توجهی که کوچ در لحظه دارد
  • Openness (باز بودن) – پذیرا بودن قلب و ذهن کوچ در لحظه
  • Energy (انرژی) – قدرت فیزیکی و احساسی که کوچ در لحظه دارد

اگرچه پیتر هیل این موارد را برای کوچ عنوان کرده است، می توان آن ها را به کوچی نیز گسترش داد. اگر شما واقعا می خواهید به صورت مستمر پیشرفت کنید و بهترین باشید، باید همیشه حداقل یک مورد پیدا کنید که آن را بهبود ببخشید. با این وجود، باید این اخطار را همیشه در ذهن داشته باشید: در صورتی می توانید کوچی را مورد بررسی قرار دهید که اول خود را به عنوان یک کوچ بررسی کرده باشید.

حال این سوال پیش می آید که به عنوان کوچ چه کاری می توانیم انجام دهید که تمرکز و انرژی خود را برای جلسات کوچینگ بهینه کنیم؟ در ادامه نکاتی را برای شماذ فراهم کرده ایم که می توانند کمک کننده باشند.

  • با خودتان به عنوان یک کوچ قرارداد داشته باشید – ما زمان و انرژی بسیار زیادی را صرف نوشتن قرارداد با کوچی ها و اسپانسر ها می کنیم، اما یک راه برای اینکه مطمئن شویم قرارداد مناسبی نوشته ایم این است که با خود به عنوان یک کوچ رفتار کرده و تمام مواردی که نیاز داریم را در نظر بگیریم. سپس مطمئن شویم که تمام این موارد (مانند زمان مورد نیاز برای هر جلسه و بین جلسات) در قرارداد لحاظ شده اند.
  • زمانی برای آماده شدن و تازه سازی – توجه به این مساله اهمیت بسیار زیادی دارد مخصوصا اگر در روز قرار است چند جلسه کوچینگ داشته باشید. این کار برای این است که مطمئن شوید شما همان تمرکز و انرژی که در جلسه اول داشتید را در جلسه آخر هم خواهید داشت. گذاشتن زمان استراحت بین جلسات کمک می کند تمرکز و انرژی خود را مدیریت کنید.
  • آب خوردن – مطمئن شوید که همیشه آب در دسترس شما است. نوشیدن آب به شما کمک می کند که تمرکز و انرژی خود را حفظ کنید.
  • تغذیه مناسب – اگر قرار است کل روز را کار کنید مطمئن شوید غذا و میان وعده های سالم به بدن خود می رسانید. یک موز یا کمی ماست می تواند تا حد زیادی سطح انرژی شما را بالا ببرد.
  • حرکات کششی – یکی از راه های انرژی گرفتن این است که از جای خود بلند شده و بدن خود را بکشید. می توانید این حرکات را با چند قدم راه رفتن ترکیب کنید و از تاثیر بی نظیر آن شگفت زده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *